Benzine, diesel of lpg?

Moet ik nu benzine, diesel of lpg nemen?

Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen en heb een Fiat Palio op het oog. Aangezien ik 40.000 kilometer per jaar rijd, vraag ik mij af welke keuze brandstof het voordeligst is. Ik woon trouwens in Brabant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Bij 40.000 km per jaar ben je met benzine duur uit.
Een auto op diesel of LPG3 kan vaak al vanaf plusminus 12.000 tot 15.000 km aantrekkelijk zijn. Tenminste.....als je alleen de wegenbelasting en brandstofkosten in ogenschouw neemt.
Zie ook dit artikel:
http://www.plusmeer.nl/1689/lifestyle/auto-verkeer/auto-kopen%e2%80%93benzine-lpg-of-diesel/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij ook een c+, vervelend vind ik die minnen zonder toelichting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks hjmch; zouden ze af moeten schaffen die minnen zonder motivatie. Maar ja.....wie ben ik !?

Andere antwoorden (4)

Als je een nieuwe auto koopt valt het te overwegen er een aan te schaffen zonder wegenbelasting, bv de Skoda Fabia Greenline. Het is een combi diesel, die in de winter (met winterbanden) ong. 1:22 rijdt. Aangezien je veel kilometers per jaar maakt, lijkt me dit een prima auto.
(Eigen ervaring en super tevreden! Wij rijden ong. 30.000 km per jaar).

Toegevoegd na 5 minuten:
en natuurlijk ook geen BPM op aanschaf van deze auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hè? waarom die min? durf eens uit te leggen aub!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een compensatieplus !
Zal wel een min minnertje geweest zijn.
Alhoewel iemand die voor een Palio in de markt is zich waarschijnlijk géén nieuwe auto kan of wil permitteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben niet helemaal duidelijk vrees ik.
Vermoed dat Krisjemisje met een nieuwe auto een andere bedoelt, want de Palio wordt al lange tijd niet meer nieuw geleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je en ja een andere auto ipv een nieuwe auto zal dan de bedoeling geweest zijn. Dat had ik er niet zo uit begrepen.
Als je 40.000 per jaar rijd zou ik geen Fiat Palio halen maar goed, zowel op LPG althans mits het g3 is... <20.000 benzine, <20.000 diesel <30.000 LPG zo ongeveer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een nieuwe koopt. En wegen belasting vrij dan is diesel geen slechte keus. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar LPG G3. Ik rij Audi en betaal 50? in de 3 mnd meer omdat ik G3 rijd maar dat heb ik na 1 tankbeurt weer terug verdiend. 50 liter voor nog geen 35?. Met benzine zit je dan al ruim op 75? en diesel rond de 65? al rijdt diesel meestal wel weer zuiniger qua verbruik. Maar is de wegenbelasting weer een stuk duurder. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het Euro teken herkent hij niet zo te zien en wordt een vraagteken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LPG is de goedkoopste optie, Diesel de meest bedrijfszekere.