Wegenbelasting verlagen

De wegenbelasting wordt bepaald aan de hand van het gewicht van de auto. De scheidingsgrens ligt o.a. bij 951KG/ 1051KG/ 1151KG enz.

Is het mogelijk om een auto van 1159KG lichter te maken, waardoor hij dus WEL onder die 1151 komt.
Let wel, het gaat natuurlijk om de goedkeuring van de RDW. niet zozeer om of het mogelijk is 8 KG uit een auto weg te trimmen.....
Dus liever niet een antwoord als:
JA HOOR gewoon een stoeltje minder!!

Nou ja, is eigenlijk ook wel leuk :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (4)

Moet mogelijk kunnen zijn.... Maar je auto zal waarschijnlijk een nieuw kenteken en papieren moeten krijgen..... Mocht je het doen zal ik aan het reservewiel denken of kleinerde brandstoftank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 stoelen minder:) scheelt veel kilos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gewicht van de auto is bepaald. Je kan wel wat eruit halen maar het gewicht blijft voor de wegenbelasting bestaan
13 jaar geleden
De auto heeft een typegoedkeuring en daarbij horend gewicht. Dat wordt niet per individuele auto bepaald, maar op basis van het type dus. Zo wordt een auto ook niet zwaarder voor de wegenbelasting als je navigatie en leren bekleding laat inbouwen.

Door 8 kilo weg te trimmen krijg je niet een ander type auto, dus zelfs al zou je het geld ervoor over hebben, dan nog kun je de auto niet opnieuw aanbieden voor een typegoedkeuring.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel en is zelfs verplicht als je de auto wijzigt.
Een typegoedkeuring geeft aan de precieze maten en gewichten,motorgegevens, bandenmaten etc. als je daarin iets wijzigt voldoet je auto niet meer aan die typegoedkeuring en moet hij opnieuw gekeurd worden. De grote vraag is wel of je na die toch redelijk grote kosten niet beter die iets hogere houderschapsbelasting kunt betalen dan ben je uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit.