Is Navman (F460) een goede navigatiesysteem?

Er is momenteel een aanbieding bij de kruidvat. Heeft er iemand hier ervaringen mee?

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=716367

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

Heb 'm afgelopen weekend gekocht. Op zich een prima apparaat, en redelijk snel met navigeren. De bevestiging aan het raam is nogal primitief en het opladen in de auto had ook makkelijker gekund. Om het apparaat uit de houder te halen moet je de oplaadstekker er eerst uit halen. Heb tot nu toe enkel genavigeerd met de telefoon, maar wel met igo8 software. Die werkte perfect met uitstekend kaartmateriaal. En daar is juist het probleem dat ik heb met deze navman. Het materiaal lijkt verouderd. Verkeerssituaties die al meer dan een jaar geleden zijn veranderd, kent hij niet.
Bovendien is het mij niet gelukt op welke wijze dan ook een update via mio of navman te krijgen, ondanks de belofte bij het Kruidvat.
Iemand anders die recentere kaarten heeft? Of een link waar en hoe te updaten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mavman is van goede kwaliteit, maar ik heb zelf een tom tom one en dat werkt perfect, en men schoonvader heeft er een en dat werkt ook echt perfect namelijk te bedienen ook! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ook aan het kijken. Navman producten gaan er uit. Nieuwe merknaam is Mio. Welke landen niet achter gekomen. (de helft minder dan gebruikelijk bij systemen) Geen update via website Mio. Dat geld voor alle producten tot 2009. Er loopt een omruilactie voor mensen die bijvoorbeeld in 2009 een navman gekocht hebben.
NB: volgens advertentie is er wel update beschikbaar, maar waar kom je pas te weten bij aanschaf denk ik.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb hem inmiddels gekocht. Heb al 5 uren gespendeerd om kaarten te activeren en hulp via website te krijgen.
Nog steeds niet gelukt. Wanneer ik geweten had dan had ik hem niet gekocht. Zit nog steeds met probleem van ontgrendelen van de kaarten. De meegeleverde productkey heeft te weinig posities. Er wordt gevraagd regiocode in te voeren, maar weet niet welke regiokode en waar in te voeren. Ook is er een "start up key" maar waar in te voeren? Gebruikshandleiding op CD komt niet overeen met product.

Geen aanrader dus.

Hulp zou ik kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je doorklikt, dan kan je meer support krijgen.
http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx
En ze zelfs contacten. Voor mezelf had ik al besloten om het NIET te doen. Ik heb meer een 3,5" van navigon in mijn hoofd zitten. En wacht ik tot ik er een aanbieding over zie.
Het is voor mij niet zo een super prioriteit. Het is meer dat ik nu een nieuwe telefoon heb en die oude kon met gratis navigatie erop. De nieuwe niet.
De oude heb ik reeds verkocht. Bedankt voor je terugkoppeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lastige van support is dat de NAVMAN site je doorlinkt naar de MIO site. Je moet model op geven waarvoor je support wilt. Je moet keuze maken uit lijst. En daar staan geen NAVMAN modelletjes in. Ook bij contact (e-mail) moet je eerst model opgeven. Ik heb maar een modelletje van Mio uitgekozen om vervolgens een mail te schrijven met mijn vragen, en pogingen om het systeem in gebruik te nemen. Het zal uiteindelijk wel goed komen, maar dat is dus het addertje onder het gras. Er gaat tijd in zitten waar je (ik) geen plezier aan beleef. Een navigation in je hoofd lijkt me handig, behalve als je hem niet uit kunt zetten. Verdwalen heeft namelijk ook z'n charme.
Heb hem ook reeds aangeschaft. Lijkt goed te functioneren. De geinstalleerde kaarten zijn op to date. Ze zijn van 15-02-2011. Nieuwere zijn er gewoonweg niet. En of ze nog komen??? Het lijkt zo te zijn dat Mio de service overneemt. Hopenlijk ook de kaarten