Is er nog sprake van een grenscontrole als je met de auto naar Oostenrijk gaat?

Of kun je zo doorrijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

Je kunt al jaaaren gewoon doorrijden. Douanecontrole en controle op reispapieren zijn al afgeschaft sinds het Schengenverdrag.
Wél even je snelheid aanpassen, want de grensovergangen dienen met aangepaste snelheid te worden genomen en er wordt zeer frequent gecontroleerd, vaak met lasergun.
En niet vergeten om een tolvignet aan te schaffen (ANWB) of de meeste tankstations in de BRD richting AU.

Toegevoegd na 12 minuten:
O ja, zorg dat je een bijna lege tank hebt als je hier binnenkomt, want de brandstofprijzen zijn hier ongeveer 50 cent goedkoper dan in NL.
Grüße aus Österreich,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de benzine tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de nuttige info.

Andere antwoorden (5)

Je kunt zo doorrijden hoor..wel zorgen dat je vignet op de auto zit.. en dan bij de grens goedkoop tanken en lekkere Milka chocolade en Mozart kuglen kopen!!!
Alleen als je zou doorrijden naar Slovenie heb je daar controle maar die stelt niets voor...

Veel plezier en fijne vakantie Marita...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, Milka komt uit Zwitserland, niet uit Oostenrijk
(is een merk van Kraft)
Ik zou wel van de Sachertorte snoepen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, bij de grens Oostenrijk-Slovenië kan je ook zo doorrijden, hoor! Daar is ook geen controle meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slovenie is inderdaad toch ook een schengen land? Thnx congoleo voor je reactie :)
Kan me niet herinneren dat die er in 1999 nog was. Dus die zal er nu niet opnieuw zijn ingevoerd...

Je rijd gewoon lekker met 130 km/u van Duitsland naar Oostenrijk. Of met 70 km/u van Italië naar Oostenrijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt volgens mij zo door rijden. Ik heb in ieder geval nooit grenscontroles gezien. Sowieso zijn grenscontroles in de hele EU afgeschaft en komen ze alleen nog voor in gevallen van calamiteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oostenrijk is een schengen land dus zijn controles aan de grens niet meer van toepassing, maar het is niet uitgesloten dat er een controle net achter de grens gehouden word waarbij steekproefsgewijs voertuigen en reizigers helemaal gecontroleerd worden.soms worden er zelfs 100 % controles uitgevoerd.Dit geld trouwens voor alle schengen lidstaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met de snelheid in Oostenrijk. Overschrijding van de maximumsnelheid kan gezien worden als een milieudelict en kan je zo een paar duizend euro kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, die zal ik zeker onthouden! Thnx.