Heeft een Chevrolet Caprice uit 1978 een eindtrap?

Zo nee, hoe kan ik hem weer op 6 cilinders laten lopen in plaats van 5?

Ik heb samen met een vriend de ontsteking van een '78 Caprice vernieuwd. Vandaag hebben we de ontsteking afgesteld - met een stroboscooplamp - en kwamen er al snel achter dat hij op de 5de cilinder niet (goed) loopt. Een voor een hadden we namelijk de stekkers eventjes weggehaald en bij de 5de was er gen verschil. We zijn gaan zoeken omdat er met regelmaat een "hik" te horen was. Met name met langzaam gas geven is het hoorbaar en met vooral voelbaar op het blok.

De boogies zijn vervangen en vonken (alle 6, inline 6). Na heel wat gezoek op internet kwam ik op het onderstaande forum uit:
http://www.audiforum.nl/forum/motor-and-aandrijving/33086-motor-loopt-op-3-cilinders-loopt-slecht.html
Het derde bericht is van een zekere "Rogek" die aangeeft dat het de EINDTRAP kan zijn. Later wordt er gezegd dat het onder het filterhuis moet zitten. Ik begrijp dat het een totaal andere auto is, maar ik weet verder niet waar ik moet zoeken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er zit geen eindtrap op een motor kan niet netjes zowel op vijf als op zes cilinders lopen.
Je moet als eerste de basis afstellingen controleren. Dus krijgen alle cilinders een vonk?
Bougie demonteren, aansluiten en los op het blok, starten en kijken of ze vonken.
Verder kan je nog compressie meten en controleren of hij brandstof krijgt.
Als alles goed is dan zou hij op zes cilinders moeten kunnen lopen.