Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat de "Fuel Economy" meter staat op MAX met stationair draaien?

Mijn Chevrolet Caprice uit 1978 draait na het vernieuwen van de ontsteking en op tijd zetten niet lekker. Er zit een "hik" in die met regelmaat terug komt. Hij loopt op 5 ipv 6 cilinders, dat terwijl de vonk en de compressie goed is.

Tijdens het stationair draaien ben ik erachter gekomen dat de "Fuel Economy" meter helemaal op Max staat, wat dus aangeeft dat de motor niet efficient loopt of dat er een storing is. Ik heb geen idee hoe de meter werkt. Werkt het op vacuüm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
541

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou eerst eens uitzoeken waarom die zesde zuiger niet werkt, want waarschijnlijk krijgt die wel gewoon benzine maar deze wordt dan niet verbrand, omdat hij maar op 5 cilinders loopt. Dat is niet echt efficient. Correct me if I'm wrong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jouw 'Fuel Economy Meter' is inderdaad een vacuummeter. Deze meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Als deze (zeker) tijdens stationair op maximaal staat, is er mogelijk iets mis met de 'kleptiming'. Hierin kan óók de oorzaak liggen dat één cilinder niet meeloopt. Ik zou dus eerst de kleppen gaan stellen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding