Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft diesel op benzine drijven, of juist andersom?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
12.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Diesel is zwaarder dan benzine ,dus de benzine drijft op de diesel.
Als je dus een keer per ongeluk benzine in een dieselauto doet kan het zijn dat je er pas wat van begint te merken als je tank bijna leeg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De diesel en de benzine zullen zich vermengen en dus niet twee lagen vormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, het blijft (met nadruk op blijven) niet drijven.

In een distillatiekolom wordt ruwe olie op basis van vluchtigheid gescheiden in o.a. benzine en diesel. Diesel is minder vluchtig dan benzine en zal dus in de distillatiekolom op een lagere schaal liggen. In principe zal (zoals je vraagt) de benzine op de diesel gaan drijven maar spoedig zal vermenging plaatsvinden.
Benzine toevoeging aan diesel ter voorkoming van vlokken is reeds benoemd maar denk ook eens aan minerale tweetakt olie welke nog lager op de schaal ligt en zich vermengd met benzine (mengsmering).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al maanden een benzine/ diesel mengsel in een jerry can. Ik gebruik het voor auto onderdelen vetvrij te maken. Zonet heb ik gekeken, het is een homogene massa, De een drijft dus niet op de ander!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding