Wat kosten xenon-lampen voor je auto ongeveer?

Kun je ze zelf vervangen? Gaan ze langer mee dan conventionele lampen? Hoe lang ongeveer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

Let even op het volgende:
Auto’s VOOR het bouwjaar 2006 mogen zonder enige problemen een Xenon ombouw kit in de auto installeren, dit is dus ook APK goedkeurd. Auto’s met het bouwjaar VANAF 1 Juli 2006 is de regelgeving van achteraf ingebouwde Xenon verlichting sets verscherpt! De auto’s moeten dan zijn voorzien van koplampsproeiers en in hoogte verstelbare koplampen. Dus, dat betekent dat auto's VOOR het bouwjaar 2006 compleet legaal een xenon ombouw kit geïnstalleerd mogen hebben.

Xenon lampen gaan even lang mee als een auto.
Je moet trouwens een kit inbouwen voor de gloeispanning.
Prijzen van 135 tot 500 euro.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Mijn vraagstelling heeft je op het verkeerde been gezet, mijn schuld. Ik heb sinds kort een tweedehands auto met standaard xenon-verlichting. Ik had verwacht dat die dingen ooit wel eens kapot zullen gaan, vandaar mijn vraag.
Met jouw antwoord "ze gaan even lang mee als een auto" is de vraag al afdoende beantwoord.