Is de volkswagen new beetle een zuinige auto? En hoe zit dat met wegenbelasting?

Ik ben op zoek naar een hip wagentje dat misschien bij aanschaf wat kost, maar qua verbruik en wegenbelasting laag scoort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Hallo Loener,

De New Beetle (uitgaande van de 1.6) heeft een verbruik van gemiddeld 1op 14/ 1op 15 maar dat is een test van autoweek (zie bron) en dat is natuurlijk afhankelijk hoe jij er mee rijdt!
Wat de wegenbelasting betreft is afhankelijk in welke provincie je woont, in Zuid-Holland zal je meer betalen dan in Friesland.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is de motor dan gebleven?
http://i55.tinypic.com/1z6z1jn.jpg
Verder is je antwoord wel goed denk ik. Mv+g. TX

Andere antwoorden (1)

Zuinig zou ik de New Beetle niet noemen. Daarmee samenhangend: het beste milieulabel dat dit model gegund is heeft de waarde D voor een 1.4 Benzine of 1.9 Diesel-uitvoering. Daar komt dan nog bij dat het behoorlijk zware jongens zijn (boven de 1150 kg-grens voor het 1.4-tje).
De New Beetle is natuurlijk ook alweer aardig verouderd (1998). Vandaar dat binnenkort de opvolger op de markt zal verschijnen.
Dus: andere "hippe" modelletjes. Tja, Fiat 500 natuurlijk. Voldoet zeker aan zuinigheidseisen en is vrij licht. Maar je ziet hem ook wel heeeel veel.... Alfa Romeo MiTo misschien? Of een Citroën DS3, Mini One, er is op zich best keus. Maar er zijn vast meer criteria (nieuw/tweedehands, aantal zitplaatsen, prestaties, ...)