Kun je op een originele citroen autoradio iets aansluiten zodat je er een usb stick aan kunt doen?

Graag of het kan en hoe en wat het kost.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (4)

als er een cassette speler in zit wel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas die zit er geen in maar bedankt voor je antwoord.+
capthavoc
12 jaar geleden
Dan wordt het moeilijk denk ik
het is dan ook uitsluitend Radio denk ik
en analoog
je zult dan een complete mp3 speler moeten zoeken om die af te spelen op de boxen en dus gaat dat totaal voorbij aan de radio
het handigste is toch de radio vervangen of desnoods een extra aan sluiten
je kunt voor een prikkie echt wel een mp3 geschikte radio speler kopen.
Want je zult zowiezo dus om de radio heen moeten werken.
want er zit echt geen andere input poort op de radio zelf.
het wordt dan echt houtje touwtje werk.
tip zoek eens op kruidvat autoradio simpel en niet duur
of gewoon marktplaats te kust en te keur
Je kan een MP3 speler met FM-zender erop aansluiten:
MP3 speler in de sigarettenaansteker, USB-stick in de MP3 speler, radio afstemmen op zendkanaal van MP3 speler:
Voilà !

Toegevoegd na 5 minuten:
Hieronder de link naar een goedkope MP3 - FM zender, er staan nog diverse andere op deze site.
Een dergelijk apparaatje heb ik ook wel eens voor minder dan een tientje bij de Action gezien.
Het werkt wel, maar verwacht er geen super Hifi van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt moeilijk wat aansluiten op de Citroen autoradio, omdat die via je boardcomputer werkt, en je dan een hoop essentiële functies dreigt kwijt te raken. Er zijn oplossingen die de ingang voor de CD--wisselaar benutten. Kost honderden €.
Ik heb een FM-transmittor gekocht, om mijn iPOD via de autoradio te laten spelen. Werkt best aardig, maar om de zoveel kilometer (ca. 40 in Nederland, 150 in Noord-Frankrijk) moet je weer op zoek naar een vrije FM frequentie.
Voor USB aansluitingen lijkt het probleem me nog groterder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem met een Citroen Evasion van 2002. Ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de door Citroen ingebouwde radio een Sony was en dat die dingen tegenwoordig nauwelijks nog iets kosten. Ik betaalde via internet 69 euro voor een modernere Sony-radio met alle opties (weliswaar via een Frans internetbedrijf "amazone") en hij is perfect compatibel met de Citroen-aansluitingen voor o.a. de afstandbediening. Wel eerst geinformeerd bij de invoerder van Sony en Citroen..
Eric