Ben aan het kijken voor een bmw. Welke is de betere keuze? en waarom? bmw 318is of bmw 320? model e36.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

De 318is en de 320i zijn niet heel erg verschillend van elkaar. Het grootste verschil zit hem in de 4 tegenover de 6 cilinder. de 6cil. zal wat rustiger zijn. hier wat specs.

318is 103kw/140pk 180nm 4300tpm 1 op 12,5km 1260kg
320i 110kw/150pk 190nm 5900tpm 1 op 11,1km 1300kg

mijn persoonlijke voorkeur zou de 318is zijn 4cil 16v leuk jank blokje uit ervaring :-)

wat bij beide autos wel erg belangrijk is dat je ze warm rijd en niet gelijk koud gaat blazen vind de kop niet leuk.
wat bij de e36 veel voorkomende problemen zijn zijn de fuseekogels de waterpomp en de kop(pakking)

suc6 met het kopen van de auto naar je keus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Altijd de 320 nemen, dat is namelijk een 6 cylinder in lijn en daar is BMW beroemd mee geworden. De 318 is weinig mis mee, maar een 4 cylinder klinkt een stuk minder geraffineerd. En de meerprijs van een 320 is te verwaarlozen als je het verschil in nieuwprijs kent.

Mocht je je het kunnen veroorloven, kijk dan ook eens naar een e46, die heeft vanaf bouwjaar 2001 170pk. De e46 is een stuk moderner dan de e36, maar met de laatste koop je ook zeker een mooie auto.
paulus811
12 jaar geleden
Technisch gezien, kan het allebei, beide Duitse degelijkheid, wordt het de 6 Cilinder(320) voor lekker veel vermogen (en dus ook hoger brandstofverbruik), of wordt het de 4 cilinder(318), met een beduidend lagere brandstofconsumptie (uiteraard ALTIJD afhankelijk van jouw rechtervoet :)>
Die beslissing kan alléén jij zelf maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gene die het beste is. Tip: ga naar een auto garage met het kenteken en vraag of ze willen kijken op ongelukken die die eventueel gehad heefd. Dat word namelijk opgeslagen in een bestand als die ernstige schade heefd gehad. Raad ik je aan het niet te doen