De tankinhoud is gerelateerd aan de axiradius van de auto. Gemiddelde radius zal rond de 500 km zijn. Hoe kleiner de motor, des te kleiner het tankje...

Toegevoegd na 3 minuten:
In mijn tank gaat (voor die 500 km), zeventig liter! Doet pijn vandaag de dag....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

50-70 ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn auto een VW Lupo gaat 30L, de Volvo van mijn vader gaat 70L in, de auto die ik wil aanschaffen, een Saab 9-3 gaat 60L in, dus als je het over gemiddelde hebt zal dit ongeveer 45 L zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net antwoord, denk dat idd 70-80 liter voor een normale personenauto wel de max is, minder als die 30 liter zal je ook niet snel tegen komen, Alleen als ik 7 en 30 bij elkaar op tel en door 2 deel kom ik op 50 liter uit:P.. Maar toch een + van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7 moet 70 zijn;)
Dit is gerelateerd aan het verbruik van een auto.
Een benzine auto zou op een tank zo'n 500 km moeten kunnen rijden.
Een diesel auto zou rond de 1000 km op een tank moeten kunnen rijden.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Sportauto's als Ferrari's en Aston Martin's kunnen niet zoveel kilometers rijden.
Amerikaanse auto's (vooral oudere of supercars) halen dit niet.
Extreem luxe limousines zoals een rolls royce en Maybach halen dit ook niet.

Gangbare auto's moeten dit kunnen halen dit is natuurlijk wel afhankelijk van de rijstijl