Zouden er nu meer mensen zonder licht rijden overdag?

sinds de invoering dat je als je aangehouden wordt je direct je lampje moet kunnen vervangen als het stuk is en je anders een bon hebt als je het niet ter plekke kunt repareren.
Ik heb nu overdag nooit meer mijn lampen aan als dat niet nodig en het lijkt alsof er meer mensen zonder licht rijden {als het niet noodzakelijk is}

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (9)

Ik merk het nog niet, dat mensen meer zonder licht aan rijden. Doe het zelf ook niet minder. Ik rij liever veilig en dan misschien maar een keer een bon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat voor reden om niet met licht aan te rijden? Ik rij altijd met licht en zeker in het donkere, natte jaargetijde. Als je bang bent voor een boete leg je toch een reservedoosje met lampjes in je auto? Kost 4,99 en je bent voorbereid en zichtbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rijd altijd met mijn verlichting aan..
Als je er gewoon voor zorgt dat er een nieuwe lamp in je auto ligt is er niks aan de hand...
Je krijgt dan ook geen bon..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rij altijd met licht aan en heb altijd een set reservelampen in de auto liggen. Gaat er een lamp kapot dan kan ik dit meteen repareren onderweg hetgeen mij een keer is overkomen. Lichten aan, ook overdag, is wel zo veilig!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koplampen van mijn bak zijn aan de start verbonden. Dus ik rij dag & nacht met lichten aan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk het niet. Rij zelf altijd met verlichting aan en een set lampjes heb ik mij bij. En mocht er 1 kapot zijn terwijl ik aangehouden wordt vraag ik het de agent of deze dit voor mij kan vervangen.

En het is vreselijk irritant als automobilisten geen verlichting aan hebben, vooral op lange wegen met veel bomen,regenachtig weer.

Het kan zelfs zo gevaarlijk zijn dat iemand gaat inhalen en de tegenligger op afstand niet kan zien als het een donkere weg is waar veel bomen staan, het ongelukken kan veroorzaken.

En als de politie wil controleren halen ze iedereen van de weg af die zonder verlichting rijdt omdit alsnog te controleren

Dus aan dat licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dat enige invloed zal hebben, je kreeg altijd al een bekeuring voor een kapotte lamp, alleen is er nu iets meer de aandacht op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had laatst een defecte koplamp. Dat is voor mijn auto geen klusje van 'even vervangen'. Ik ben er mee naar de garage gegaan, ze zijn er een half uur mee bezig geweest: er moest een deel gedemonteerd worden, accu's zaten daar weer voor en moesten eruit, etc. Dat zie ik mezelf niet zo snel doen in het donker langs de snelweg...
Maar ik heb wel een setje reservelampen bij me.

Overdag rijd ik meestal met licht, ook als dat niet perse nodig is. Het is me niet opgevallen dat er minder mensen met licht aan rijden.
itsme
14 jaar geleden
Denk het niet. Komen ze er overdag niet achter, komen ze er wel die zelfde avond achter als je in het donker rijd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort maar krachtig +