Kunnen Magneetplaten(Reclame platen)op de auto je lak beschadigen als je ze te lang op de auto laat zitten en eraf haalt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Het beste antwoord

De ervaring leert dat vooral zand & rommel een negatieve invloed heeft (specifiek het zand wat tussen de magneetplaten & de lak van de auto komt te zitten)
Tijdens het rijden bewegen deze 2 toch tov. elkaar, waardoor een schurende werking optreed (iedereen die weleens zand in zijn mond heeft gehad, weet wat ik bedoel)

Oplossing is regelmatig de magneetplaten te verwijderen en het zand hieronder weg te wassen, zelf zette ik de lak altijd in de was, hierdoor bleef het zand wat lastiger zitten, het helpt iets, maar regelmatig de platen verwijderen en lak wassen helpt toch het meeste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zult ongetwijfeld kleurverschillen zien op de plaats waar de platen hebben gezeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Toko,

Ja een magneetplaat op je auto kan schade aan je lak veroorzaken als er bij het aanbrengen zand/vuil/vocht onder zit.
Zorg dus altijd voor een schone droge ondergrond.

Voor kleurverschil hoef je niet bang te zijn omdat alle auto's tegenwoordig van een blanke lak zijn voorzien.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk glansverschil wat je bedoelt, omdat de delen waar geen stickers zaten in de 1,5 wat matter is geworden door lichte krasjes van het wassen etc.
Dit is met goed poetsen goed te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Leonard: Jij bent bij uitstek de man die het weten kan. +