Kan je met alleen deel 3 van de auto, de auto op jouw naam laten schrijven?

Door omstandigheden heb ik alleen deel 3 hier liggen, heb je meer nodig om de auto over te laten schrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Ja, met alleen deel drie zal het kenteken niet op naam gezet worden. Je zult ook moeten aantonen om welk voertuig het gaat.
jc54
11 jaar geleden
Ja, dat heb je.

" Benodigde documenten auto overschrijven
Voor het laten overschrijven van een auto heeft u een aantal delen van of het gehele kentekenbewijs nodig. Officieel heet het ook kenteken overschrijven. Het kentekenbewijs bestaat uit de volgende delen:

Kentekenbewijs deel 1A (oude deel 1): het Voertuigbewijs
Kentekenbewijs deel 1B (oude deel 2): het Tenaamstellingsbewijs
Kentekenbewijs deel 2 (oude deel 3): het Overschrijvingsbewijs

Voor het overschrijven van een auto / kenteken heeft u de volgende documenten nodig:

een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort en identiteitskaart)
het Voertuigbewijs (bij overschrijven op het postkantoor)
het Tenaamstellingsbewijs
het Overschrijvingsbewijs

Er zal een nieuw Tenaamstellingsbewijs, deel 1B (oude deel 2) gemaakt worden met de gegevens van de nieuwe eigenaar.

Kentekenbewijs kwijt
Bent u het gehele of een deel van het kentekenbewijs kwijt, dan zult u vooraf eerst een vervangend kentekenbewijs moeten aanvragen. Dit kunt u aanvragen bij het RDW. Uiteraard kan dit ook aangevraagd worden bij beschadiging van het kentekenbewijs. Op het vervangend kentekenbewijs wordt dan een verhoogde duplicaatcode gezet."

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/68149-auto-overschrijven.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker compleet antwoord, vraag kan wel dicht.