Kan ik een begeleiders pas met spoed aanvragen?

Hallo, Ik heb gister mijn rijbewijs behaald! Ik wilde meteen bij het gemeentehuis mijn rijbewijs en begeleiders pas aanvragen. maar toen kwam ik erachter dat je je begeleiders pas moet aanvragen via het RDW. Nu is dat ook geen punt maar dat duurt ongeveer 3 weken. En over 4 weken ben ik jarig. Mijn rijinstructeur heeft hier ook niks over gezegd en ik baal dus ontzettend. Ik wil gewoon lekker de weg op! Kan ik die begeleiders pas ergens met spoed aanvragen?
Ik baal als een stekker...

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgende maand wordt ik 18*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
7.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hoeft allemaal niet zo lang te duren hoor. Ik heb de aanvraag voor de begeleiderspas .'s morgens gedaan, anderhalf uue later had ik goedkeiring per mail en iets van drie of vier dagen later had ik de begeleiderspas in huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar je moet ook rekening houden dat je voor elke persoon een DigiD moet hebben en dat kost ook nog 1 werkweek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt misschien effe kloten maar ik zou als ik jouw was dan maar 1 maand wachten want eerder dat je alles rond heb ben je ook weer anderhalf, 2 weken verder en het scheelt je weer 38 euro :)
Ik ben er nu zelf ook mee bezig om er een aan te vragen en neemt aardig wat tijd in beslag voordat je alles rond heb en dan kost het nog aardig wat ook, rijbewijs (45 euro) en dan je begleiderspas van 38 euro, gauw alweer ruim 80 euro Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens slecht van je rij instructeur dat die niks over je begleiderspas heeft gezegd, ik doe over ruim 1 maand mn praktijkexamen en bij mij begon die er nu al over zodat ik alles optijd klaar had

Antwoorden (1)

Helaas is er op de site van '2todrive' niets over een spoedprocedure te lezen. Als het ergens had moeten staan, is het daar wel... Er wordt ook geadviseerd om de begeleiderspas ongeveer een maand voor het praktijkexamen aan te vragen maar daar heb je nu weinig aan.

Jammer, want je zult het rijbewijs niet meekrijgen bij het gemeentehuis als de gemeente niet minstens kan zien dat de pas aangevraagd is:

"Ik heb mijn begeleiderspas aangevraagd, wanneer kan ik mijn rijbewijs aanvragen?

Dat hangt van jouw gemeente af. De meeste gemeentes werken met een computersysteem waarin ze kunnen zien of jij de begeleiderspas hebt aangevraagd. Dit is voor hun voldoende bewijs om voor jou het rijbewijs aan te vragen. Sommige gemeentes werken niet met dit systeem en daar kun je je rijbewijs pas aanvragen als je de begeleiderspas in huis hebt. Wil je zeker weten wat op jou van toepassing is? Check het dan even bij jouw gemeente. En vergeet natuurlijk niet een geldig legitimatiebewijs en een goede pasfoto mee te nemen!"

Eerst moeten je coaches zich registreren. Ze krijgen binnen 5 werkdagen bevestiging of ze als coach kunnen optreden. Als dat allemaal goed verlopen is, kun je de pas aanvragen. Nadat de RDW de aanvraag voor de begeleiderspas binnen heeft gekregen, wordt gekeken of deze correct en volledig is. Als dit zo is, krijg je binnen 10 werkdagen de pas thuisgestuurd. (Uiteraard moet je 'm dan al betaald hebben).

Maar is die termijn een groot probleem? Je bent pas over 4 weken jarig en over drie weken kun je 'm al hebben...
Computoon