bekeuring 52km tehard. Mag ik nog rijden?

Ik heb 58 km te hard gereden. Daar gaat 6km vanaf dus kom uit op 2km boven de overtreding van 50 km te hard. Ik heb hiervoor een bekeuring gekregen maar weet niet of ik nu nog mag rijden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kun je redelijk wat informatie vinden: http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/geflitst-30/geflitst-30_main.php#item-3
Het is nog niet heel eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je alleen geflitst bent?

Antwoorden (2)

Ja tenzij je rijbewijs niet is ingenomen mag je gewoon nog rijden.

Toegevoegd na 26 seconden:
Tenzij je rijbewijs is ingenomen*
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je bent geflitst, dan mag je je rijbewijs houden en nog rijden, ben je aangehouden, dan wordt je rijbewijs direct in beslag genomen en mag je voor een bepaalde periode niet meer rijden. In dit geval blijft het dus bij een boete.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je niet meer mag rijden, dan hoor je dat van de rechter, tot die tijd mag je zeker nog rijden als je niet staande bent gehouden en je rijbewijs ter plekke is ingenomen. In de meeste gevallen wordt je rijbewijs niet ingenomen als dit de eerste keer is dat je de overtreding begaat, heb je het al eerder zo'n overtreding begaan, dan wordt die kans wel groter dat je je rijbewijs in moet leveren. Je schrijft dat je al een bekeuring hebt gehad, moest je daarvoor niet naar de rechtbank? Deze boetes worden altijd uitgedeeld door een rechter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil er nu niemand uitleggen wat er mis is met mijn antwoord, naar mijn weten niets, maar als niemand een beter antwoord geeft, of uitleg geeft dan wordt ik daar ook niets wijzer van.