Kan iemand van 17 lessen voor het E rijbewijs?

Het E rijbewijs kan gehaald worden wanneer men 18 is, dat wil zeggen dat men 18 of ouder moet zijn om examen te rijden. Maar als men op 17-jarige leeftijd het rijbewijs heeft behaald, kan er dan wel worden begonnen met lessen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal eerst je B moeten halen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is het geval

Het beste antwoord

Rijlessen nemen voor het rijbewijs BE of een examen doen voor het rijbewijs BE mag pas vanaf 18 jaar, ook al heb je meegedaan met de proef 2todrive en heb je je B-rijbewijs dus al op je 17e. Door 2todrive heb je wel het voordeel dat je direct op je 18e kunt beginnen met lessen voor het BE-rijbewijs!

TIP! Bij veel rijscholen kun je het BE-rijbewijs in 1 dag halen (les + examen). Plan dit kort na je 18e in, dan heb je hem nog heel snel.