Is er al iets bekent over de hoogte van de wegenbelasting van 2015?

Is er al iets bekent over de wegenbelastingen van 2015? Ik ben aan het kijken voor een dieselauto, en ik ben benieuwt of de wegenbelasting veel veranderd in 2015

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Het blijft volgend jaar zoals het nu is. Voor een dieselauto zul je net zoveel moeten betalen als nu het geval is, tenzij de provincie waarin je woont de opcenten weer een beetje verhoogd, maar dat zal niet veel zijn.

Dieselauto's zijn gemiddeld ongeveer 120% duurder in de wegenbelasting dan benzinewagens.

Voor 2016 staan er wat veranderingen op de stapel met betrekking tot hybride, plug-in hybride en elektrische auto's en in 2017 gaat waarschijnlijk het hele systeem van autobelastingen op de schop.