Hoi ik had een verf bus in mijn kofferbak omgevallen en open gegaan nu ligt er heel veel bij me reserve wiel wat moet ik doen? ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Antwoorden (1)

Het reservewiel verwijderen en zo goed mogelijk schoon maken met een oude doek. Dan de verf uit de kofferbak scheppen, dit kan met bijvoorbeeld 2 stukken hard karton, of plastic, deze schuif je tegen elkaar zodat de verf tussen het karton of plastic komt en dan laat je de verf in een bak of zak lopen, die je weggooit in de container voor overig afval. Vervolgens maak je je kofferbak zo schoon mogelijk met een droge of vochtige doek. Je kunt beter de overige vlekken laten drogen en laten zitten, dan met terpentine proberen te verwijderen, dit omdat de terpentine kunststof of andere materialen aan kan tasten. Leg er een deurmat overheen en je ziet er niets meer van. Ook verf op waterbasis kun je grotendeels verwijderen met een vochtige doek, maar helemaal zal het waarschijnlijk niet lukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Een flinke hoeveelheid kattenbakgrind of zaagsel (vulling konijnenkooi) kan ook helpen. Dan kan je de verf makkelijker opruimen. Zo deden wij dat bij de Praxis als er een blik verf kapot gevallen was.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Overigens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is ook een goed idee, iets anders dat absorbeert kan natuurlijk ook, zorg er wel voor dat het makkelijk weg te scheppen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet het in plaats van weggooien bij overig afval niet bij klein chemisch afval zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt gelijk, nog vloeibare verf moet bij het klein chemisch afval, droge verf mag bij het restafval. Ik hoop dat je reactie nog op tijd is.