Kan een bodem van een auto tegen een deukje?

Hallo,

Hoe onschuldig is bijvoorbeeld een kleine klapje tegen de boden van een auto (de ruimte tussen de wielen, dus niet voor of achter bumper)?

Ik reed bijvoorbeeld van een stoepje. Ik dacht dat dat een auto makkelijk ervan af kon. Heel zachtjes reed ik van de stoepje af, zodat er niet plotseling druk op de voorbanden kwam. Maar eenmaal dat de banden van de stoep afging, voelde ik 2 knallen: de band van de stoep op de weg geland en de bodem van de auto tegen de stoep rand... Het was gelukkig een snelle klapje en niet dat een stukje van de bodem over de stoeprand werd gesleept.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
20.4K

Antwoorden (3)

Jazeker. De bodemplaat is een ander soort metaal dan de carrosserie ( dikker b.v. ). Dus die kan wel een klap hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad een sterk deel van de auto, maar direct bij de wielen zitten delen van de wielophanging. Ik zou de auto op een hefbrug na laten kijken, en ook kijken of de beschermende verflaag nog heel is. Anders heb je na een winter de gaten in de bodem zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hangt van het type auto af. De bodemplaat op zich kan wel een klap hebben maar aan de onderzijde van een auto zitten nog andere dingen. Leidingen allerhande en b.v. de uitlaat. Uiteraard ook de ophanging en verschillende reservoirs . Bekijk het toch even op een brug om te zien of er niks geraakt is.