Krijgt je auto van een K&N filter meer vermogen?

Wij hebben een Renault Espace Grand Tour van boiwjaar 2007. Diesel. Als ik een K&N filter monteer, krijgt de auto dan meer vermogen? Of gaat ie dan zuiniger rijden?

Wat is de functie van zo'n filter anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (3)

De motor krijgt meer lucht

Meer lucht betekent dat er een grotere explosie in de cilinder kan ontstaan waardoor meer vermogen beschikbaar is van 1 tot 5 pk en de

Maar op een diesel Renault uit 2007
Is dit dus weggegooid geld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door lucht gewoon van onder de motorkap aan te zuigen, inplaats van via de speciale aanzuigbuis die de fabrikant uitgedokterd heeft, heb je een goede kans warmere lucht aan te zuigen dan met de standaard filteropstelling. In dat geval bereik je dus het tegenovergestelde van wat je bedoelde. Denk maar aan intercoolers die vaak achter een turbo worden gebruikt om de door compressie opgewarmde lucht weer wat te koelen, want van dunnere warme inlaatlucht gaat de motor minder presteren.

Het doel van deze filters is geld opleveren voor de fabrikant en de handelaar.
En de koper geld uit de zak kloppen. Technisch nut hebben ze niet.
http://youtu.be/PAIxeQUSg-Q
Bordensteker
9 jaar geleden
Zeker. De motor krijgt meet lucht, zodat hij beter en soepeler trekt. Je krijgt er ongeveer 5 pk. meer door. Op al mijn auto's ( 4 ) heb ik een K&N filter gemonteerd.
De kosten zijn relatief. Je kunt ze 160.000 km gebruiken zonder schoonmaken of vervangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Echt zuiniger niet.