als je een instapmodel van een auto hebt, is het dan later nog mogelijk de extra's in te laten bouwen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
6.5K

Antwoorden (4)

In principe wel. Dat is echter aanzienlijk duurder dan het aanschaffen van een model waar het al op zit. Daarnaast zal het in sommige gevallen praktisch vrijwel onmogelijk zijn. Stel je hebt een model met een lichte motor en je wilt een airco laten inbouwen. Mogelijk dat de motor dat niet trekt en er dus ook eerst een ander motor in moet (dit is een zuiver fictief voorbeeld om te illustreren wat ik bedoel).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak wel, al ligt het natuurlijk ook weer per optie anders. Een extreem voorbeeld dat achteraf bijna niet meer in te bouwen is, is een ingebouwd navigatiesysteem. Dit omdat er dan wellicht een heel ander dashboard in had moeten zitten bijvoorbeeld. Een dealer zei ooit tegen mij: Alles is mogelijk. Alleen zijn sommige dingen economisch gezien niet aantrekkelijk meer. Sommige aanpassingen zijn achteraf duurder terwijl andere aanpassingen juist goedkoper zijn. Vaak is er wel het een en ander af te spreken qua prijs, zeker bij een niet-dealer. Tilboghs kwam al met een goed voorbeeld wat betreft de opties. Wat ik voorstel (als je de auto nog niet gekocht hebt) is dat je de opties die achteraf moeilijk in te bouwen zijn gewoon af-fabriek bestelt, en dat je de rest bijvoorbeeld in de loop van de tijd gewoon zelf laat inbouwen. Moet je even bekijken welke opties dat dan zouden moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mischien eenvoudig om achteraf dingen in te laten bouwen. Maar let op! Een buitenspiegel met een extra functie als verwarmen, of elektrisch inklappen heeft al een andere kabel nodig, die dan weer onderdeel is van de complete bekabeling van de auto. er zijn natuurlijk altijd oplossingen voor achteraf inbouw, maar dat is nooit zo als de af fabriek oplossing. Tegenwoordig is zelfs het inbouwen van een trekhaak al afhankelijk van de boordcomputer. Laat je dat door een iniversele garage doen dan kan het maar zo gebeuren dat de auto vreemde storingen gaat melden. Het is mij bij een Skoda Octavia gebeurd. Foutmeldingen voor de airbags en de katalisator, en de Skoda dealer heeft geen interesse om het te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd het model kopen dat boven het instapmodel staat. Het instapmodel is een prijslokkertje, maar je koopt dan een 'kale' auto. Beter en goedkoper is het om een demo met een paar kilometers erop te kopen. Dat kan duizenden euro's schelen. Heb ik ook gedaan, dus 25% van de nieuwprijs af.

Toegevoegd na 1 minuut:
2 1/2 maand jong en 92 km.