Waarom stinkt de airco van mijn Volkswagen Polo naar rotte vis en zweetzokken ?

4 Volkswagens Polo gehad en iedere keer het zelfde probleem met de airco.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, dat zegt denk ik wat over de mensen die een vw polo rijden lol
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Whahaha

Het beste antwoord

Het water op de verdamper gaat schimmelen en dat zorgt voor de stank. Je kunt de verdamper laten inspuiten met een schimmeldodend middel. Ook moet je voortaan de airco ongeveer 5 minuten voor aankomst uitzetten zodat de verdamper door de rijwind droog geblazen kan worden.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5 minuten voor aankomst wel de airco uitzetten maar de ventilator aan laten. De warmtewisselaar zit onder het dashboard en daar komt dus geen rijwind. ^lr

Andere antwoorden (1)

Een airco moet onderhouden worden . Dus filters vloeistoffen enz . Zo niet gaat de airco minder goed werken en kan er water in blijven staan en dat gaat stinken . Dat kan gevaarlijk zijn , legionella gevaar . Rij zomer en winter met airco aan dan heb je de minste kans op zulke nare dingen . In de winter iedere dag de airco aan bij de start helpt de ramen schoon te houden enz. Raadpleeg een airco onderhoudt. Bedrijf of de dealer .