Moet ik mijn reservewiel inleveren bij inruilen oude auto voor nieuwe auto?

Ik heb mijn auto ingeruild voor een nieuwe auto. In mijn oude auto zat een reservewiel die ik eruit heb gehaald toen ik mijn nieuwe auto heb opgehaald en me oude heb ingeleverd. Vandaag belde de dealer mij met verzoek om mijn reservewiel in te leveren omdat het in de inruilprijs zat. Ik zie het nergens op papier staan dat ik het moet inleveren en de reservewiel heb ik er los bijgekocht. Moet ik het nou inleveren of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
3K
Utrecht
9 jaar geleden
Het lijkt me dat een reservewiel gewoon bij de auto hoort, zeker als deze in de kofferbak in de daarvoor bestemde uitsparing ligt.
M.i. een beetje rare actie om die achter te houden....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een reservewiel zit niet standaard in een auto moet je er altijd los bij kopen.hij heeft nooit in de kofferbak gekeken en ook niet gevraagd of er een reservewiel in zat. En volgens de dealer moeten ze nu 350euro betalen als ze zelf achteraf een reservewiel gaan bestellen. ik heb er zelf 95 voor betaald.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat de dealer uw oude auto heeft bekeken en vervolgens een inruilprijs heeft voorgesteld. Daarna zijn jullie allebei tot een deal gekomen. U dient dan de auto te leveren in de staat van het moment dat de auto door de dealer is beoordeeld. Als er op dat moment een reservewiel in zat, dient de auto ook met reservewiel geleverd te worden.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is niet gekeken naar reservewiel en ik heb bv ook mijn tom tom handfree telefoonhouder eruit gehaald die er met de taxatie in zat en wel zichtbaar was. Moest die er dan ook in blijven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en volgens de dealer moeten ze nu 350euro betalen als ze zelf achteraf een reservewiel gaan bestellen. ik heb er zelf 95 voor betaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn oude auto die ik ook nieuw bij hun heb gekocht daar zat geen reservewiel bij. Bij deze nieuwe ook niet optie is eentje kopen. Er zit wel een reparatieset bij mijn nieuwe auto. Bij mijn oude auto weer niet
Een nieuwe auto wordt geleverd met een reservewiel plus krik of een reparatieset en een compressor. Als u de auto inlevert moet er dus een reservewiel plus een krik of een reparatieset met compressor aanwezig zijn. De standaard uitrusting moet dus minimaal aanwezig zijn.

Toegevoegd na 28 seconden:
^lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn oude auto die ik ook nieuw bij hun heb gekocht daar zat geen reservewiel bij. Bij deze nieuwe ook niet optie is eentje kopen. Er zit wel een reparatieset bij mijn nieuwe auto. Bij mijn oude auto weer niet