Wanneer is iets een oprit en wanneer is iets een weg?

Soms is het onduidelijk of iets een (geasfalteerd) oprit naar een boerderij is of wanneer iets een (geasfalteerde) weg naar een boerderij is. Bij een oprit geef je normaal geen voorrang, maar bij een weg van rechts wel. Hoe kun je dit verschil zien en wanneer geef je voorrang en wanneer niet (in deze situatie)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Een uitrit is niet in de wet vastgelegd maar de rechterspraak zegt globaal dat een uitrit een uitrit is als deze als zodanig herkenbaar is. Een geasfalteerde weg naar een boerderij voldoet niet aan deze voorwaarde dus je moet er vanuit gaan dat het een straat is.