Auto onder de vogelpoep. Ik zoek een schoonmaakmiddel tegen vogelpoep op mijn auto?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Je kunt het beste je auto wassen, als het een aantal goed vochtig is geweest, bijvoorbeeld na regen of of als er door temperatuur verschil condens op je auto zit.
Alle vuil is dan al behoorlijk losgeweekt.
Vervolgens kun je met normale autoshampoo je auto wassen. Van boven naar onderen schoonmaken, en de vuile spons niet in de emmer sop uitknijpen maar naast de emmer

succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vogelpoep is allesbehalve een onschuldig uitwerpseltje. Het is, zeker aan de kust waar de vogels veel eiwitrijke vis eten, chemische troep.
Vogelpoep op je auto brandt regelrecht je lak in. Naast vogelpoep zijn ook insecten en
boomhars funest. Ze kunnen doffe plekken en zelfs lakbeschadigingen veroorzaken.
vogelpoep auto insecten boomhars bescherm autolak
Eerste hulp bij vogelpoep
Vooral bij warm weer 'vreten' de zuren die in vogelpoep zitten je autolak in. Het is essentieel dat je zulke plekjes direct schoonmaakt met veel handwarm water.
Is de vogelpoep al uitgehard, leg er dan een tijdje een kletsnatte, zachte spons op. Verwijder de vlek daarna deppend. Ga niet wrijven, want dan maken eventuele harde stukjes krassen in je lak. Lukt het niet? Probeer het eens met een supermiddeltje als
Scratch X. Dit is te koop bij de auto-onderdelen shop.
Werk altijd met zachte doeken en sponzen op je autolak, papier een schurende sponzen of doeken veroorzaken krasjes op je lak.