wat kan ik doen als autoverkoper met leugen koopovereenkomst auto verbreekt??

Op dag 1 ben ik de koop voor 2e hands auto schriftelijk overeengekomen.
Op dag 4 belt de autodealer mij dat de auto plotseling niet meer rijdt; de bak van de automaat is defect. Reparatie gaat minimaal 2000 euro kosten. Koop gaat niet door. Koper laat ons ook weinig keuze.
Op zelfde dag wordt dit schriftelijk bevestigd.
Verhaal voelde niet goed. Ik ben op onderzoek uitgegaan. Auto is op dag 2 al verkocht aan andere koper!!
Wat kan ik hier meedoen?? Verkoper is overeenkomst niet nagekomen en heeft deze verbroken met een leugen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien moet je blij zijn dat de koop niet door is gegaan, verkoper lijkt niet erg betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nog niks betaald hebt (aanbetaling) dan zou ik die verkoper maar lekker laten zitten. 2ehands auto's zijn er zat.
ronron1212
8 jaar geleden
Je tekst loopt een beetje door elkaar verkoop je nu of koop je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij koopt.

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je het schriftelijk bent overeengekomen, dus ik neem aan dat je een koopovereenkomst hebt getekend? Als dat het geval is mag hij dit niet ontbinden.
Getekende overeenkomst: Neem contact op met de geschillencommissie.
http://www.degeschillencommissie.nl/home

Is er geen overeenkomst getekend, dan helaas niets aan te doen. Dan wordt het een welles/nietes verhaal en toon jij maar aan dat het niet of wel zo is. Hij kan van alles gaan roepen, dat hij de auto even tijdelijk op naam van een ander had gezet en er toch echt op dag 4 erachter kwam dat de versnellingsbak kapot was etc etc. Lulsmoes natuurlijk, maar ontkracht het maar eens, die moeite/kosten moet je niet willen nemen. En wees blij dat je er tijdig achter bent gekomen dat deze verkoper niet te vertrouwen is.