Omdat zuidelijk ten opzichte van de huidige aansluiting Assen Zuid een nieuwe aansluiting op de A28 wordt gerealiseerd. Die ontsluit enerzijds het oostelijk (toekomstig) te realiseren werklandschap Assen Zuid (bedrijvenpark) en anderzijds het westelijk gelegen TT-circuit. VOF Echten heeft voor dit project al 50.000m3 zand geleverd.
Amadea
8 jaar geleden
Als je die korte stukjes wit zand bedoeld in de zij- en middenberm, dat zijn faunapassages. Bedoeld om het kleine wild onder de weg door te laten i.p.v. er overheen waar ze doodgereden kunnen worden. Eigenlijk een kleine (goedkopere) versie van de welbekende wildviaducten. Die passages moeten nog natuurlijk dichtgroeien.