Kan ik meer vergoeding krijgen na kapotte remmen na een goedgekeurde APK-keuring?

Afgelopen vrijdag heb ik mijn auto naar een garage gebracht. Ik werd later gebeld dat een aantal lampen en twee remslangen vervangen moesten worden. Totale kosten: 275 euro. Ik ben akkoord gegaan en de garage heeft mijn auto gerepareerd en vervolgens is mijn auto goedgekeurd. Zaterdagochtend heb ik mijn auto opgehaald, ik merkte al meteen dat mijn rempedaal minder goed reageerde en dat de auto naar rechts afweek bij het remmen. Ik dacht echter dat dit misschien aan de nieuwe remslangen lag. Ik heb ongeveer 2 minuten met de auto gereden omdat ik dichtbij de garage woon. De rest van het weekend heb ik niet meer gereden. Vervolgens reed ik maandagochtend naar mijn werk toe. Ik drukte het rempedaal in, maar er gebeurde niets. Ik botste vol tegen een busje voor mij op de weg aan. De remmen deden het gewoon amper. Gelukkig reed ik ongveer 40, en had het busje geen schade, en met mij gaat het op nekpijn na goed. Echter is mijn auto wel flink ingedeukt voor door de klap op de trekhaak van het busje. Heel, heel voorzichtig ben ik naar de garage gereden. Bij de garage zagen ze dat de remvloeistof helemaal was weggelekt en dat de remslang los hing. De remmen hebben ze meteen (kostenloos) gemaakt. Verder is hun aanbod: ze maken alles voor weer recht en netjes, de 275 euro krijg ik teruggestort.

Is dit een goed aanbod, of zou ik hier meer uit kunnen halen? Ik had een dodelijk ongeluk kunnen hebben, levensgevaarlijk!

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haal er een letselschade advocaat bij en sleep ze voor de rechter.
Waarschijnlijk komt er wel een hoger bedrag uit, Enig minpuntje in je verhaal is dat op zaterdag al hebt gemerkt dat er iets mis was met je remmen en dat de advocaat van de garage gehakt van je maakt.
En misschien dat de politie ook nog interesse in je gaat tonen want bewust met ondeugdelijk remmen de weg opgaan en de levens van anderen in gevaar brengen is op z'n minst een overtreding zo niet een misdrijf.
Persoonlijk zou ik zeggen vindt je dat de garage de fout netjes heeft opgelost en je schade vergoed heeft dan laat je het erbij.
O ja stap niet meer in een auto want een dodelijk ongeluk ligt op de loer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je geluk hebt, heeft de garage de KM stand bij NAP doorgegeven, of staat het op factuur en heb je de KM stand ingevuld op schade rapport, men kan dan zien dat je amper gereden hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De garage zit natuurlijk hartstikke fout. Weigerende remmen : levensgevaarlijk.
Aan de andere kant: mensen maken wel eens fouten. Daar mag je ze vervolgens hartgrondig voor uitkafferen en dat hebben ze dan verdiend (zeker bij dit soort fouten), maar de garage heeft het m.i. vervolgens goed opgelost. Meer geld vragen zou ik onredelijk vinden.

Antwoorden (4)

Als alles kosteloos gerepareerd wordt én je krijgt de oorspronkelijke reparatiekosten teruggestort, dan is dat een mooi begin.
Zorgt de garage tijdens de reparatie ook voor vervangend vervoer?
Het best kun je hen toch schriftelijk aansprakelijk stellen, omdat je nog nekklachten hebt. Voor het geval je hier iets aan over houdt, of extra kosten moet maken voor fysiotherapie bijvoorbeeld. Het garagebedrijf is voor dergelijke gebeurtenissen verzekerd (als het goed is).
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Nee, zij kunnen niet zorgen voor vervangend vervoer omdat het geen schadebedrijf is. Ik zal dan dus een aantal dagen met de bus naar mijn werk moeten.
Zorg ervoor dat je de zaken zwart op wit krijgt. Dat kan bv door de garage te mailen over de gang van zaken. Hierin bevestig je wat er allemaal is gebeurd. Of misschien is er een getuige.

Toegevoegd na 2 minuten:
Meer krijgen dan dat je nu krijgt, this is not America. In Nederland heerst er geen schadeclaim klimaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als zij eventuele nekklachten nog zullen vergoeden, zou ik die deal aannemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
uw auto door de APK gekomen,maar toonde mankementen waardoor er een ongeluk ontstond.

Juridisch gezien is de garage aansprakelijk voor nalatigheid.
Maar zorg dat alles zwart op wit staat.