Is bio ethanol uit een flacon hetzelfde als de ethanol in onze bezine?

O.a. in Duitsland kun je 99% zuivere ethanol kopen. Ik wil dit (klein deel) gebruiken in mijn auto en vraag me dus af of er in benzine ook 99% zuivere ethanol zit of is het 100%?
Ik doe het niet om het geld, ethanol is per liter duurder dan benzine. Ook weet ik dat er voor en tegenstanders zijn m.b.t. ethanolgebruik in benzine. Het gaat me hier zuiver om mijn vraag. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja. Benzine is een mengsel van diverse koolwaterstoffen waarvan ethanol er een is. Die ethanol is (chemisch) precies hetzelfde als de bioethanol die je (min of meer zuiver, je zegt zelf al tot 99 %) in flessen koopt. Als je alle ethanol uit benzine zou halen en zou vervangen door bioethanol uit een fles zou je dus benzine van precies dezelfde samenstelling overhouden.