Is het nodig CDW en PAC af te sluiten bij het huren van een auto in het buitenland?

Als je in het buitenland (en waarschijnlijk ook in Nederland, maar daar heb ik geen ervaring mee) een auto huurt, kun je daar een CDW (collision damage waiver) en een PAC (personal accident cover) bij afsluiten.

Nu heb ik ooit eens een artikel gelezen van een onafhankelijke consumentenorganisatie over zin en onzin van het afsluiten van dergelijke extra's. Ik kan dat artikel echter niet meer vinden. Daarom stel ik deze vraag nu hier.

Zijn CDW en PAC aan te raden, of juist niet omdat je je daarmee als het ware verzekert tegen kosten die al zijn gedekt door je normale verzekeringen?

Toegevoegd na 30 seconden:

Het gaat om het huren van een personenauto voor privégebruik (recreatief), zoals je dat bijvoorbeeld op vakantie doet.

Cryofiel
8 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ja, het is aan te raden om CDW (Collision Damage Waiver) en PAC (Personal Accident Cover) af te sluiten bij het huren van een auto in het buitenland. Dit is om je te beschermen tegen schade aan de auto en persoonlijke ongelukken.
Bronnen:
4 maanden geleden