wat zijn de gevolgen van rijden zonder rijbewijs als ik minderjarig ben?

Hey ik ben dus rond januari gepakt voor het rijden zonder rijbewijs toen was ik nog geen 18 en ik ree een stukje met mijn vader. Onder tussen ben ik 18 geworden en heb ook al mijn rijbewijs gehaald. Nu word ik opgeroepen voor een terechtzitting in de rechtbank. Ik vroeg me af wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Houd rekening met een bescheiden boete van eur 370.-.
Als het minder wordt of een taakstraf heb je een meevaller.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er wordt ook een aantekening van gemaakt in de justitiële documentatie.

Toegevoegd na 22 minuten:
Een rijverbod gedurende een bepaalde periode is ook nog mogelijk.

In het geval je een ongeluk zou hebben veroorzaakt, gaat de verzekering proberen de schadeuitkering aan de tegenpartij op jou (je ouders, want je was minderjarig) te verhalen.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De boete voor minderjarigen wordt toch gehalveerd? Of is dat niet meer zo? En de vader, wordt die ook aangepakt?
Computoon
8 jaar geleden
Halveren van de boete geldt voor minderjarigen onder de 16. Of en hoe de vader wordt aangepakt, weet ik niet. Ik vermoed dat hij wel aangesproken zal worden op onverantwoordelijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, bedankt.