Heeft het CBR vaste routes voor het afleggen het praktijkexamen auto?

Zijn er vaste routes die gereden worden tijdens examens of punten waar (bijna) altijd langsheen gereden wordt? Als er vaste routes zijn, waar zijn deze te vinden? (dit betreft Tiel, Eindhoven, Breda en Den Bosch)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
3.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
Nee. zklen wel bepaalde punten zijn waar bijvoorbeeld goed helllingproef gedaan word. Je moet met elke situatie om kunnen gaan

Antwoorden (1)

Nee.

Van de site van het CBR:

" 9.6 Examenroutes

De praktijkexamens kennen geen vaste routes. De examenritten worden opgebouwd met behulp van zogeheten co�rdinatiepunten die bestaan uit plaatselijke verkeerssituaties.
Bij twijfel over de vaardigheid van de kandidaat tijdens een examenonderdeel dat in het verdere verloop van het parkoers niet meer voorkomt (bijvoorbeeld het berijden van een verkeersplein of het invoegen), kan de examinator dit onderdeel of een facet daarvan nog eens in de route opnemen.
Tijdens het autopraktijkexamen rijdt de kandidaat ongeveer 10 tot 15 minuten zelfstandig naar een bepaalde bestemming. Hiervoor heeft de examinator drie mogelijkheden ter beschikking:

@ rijden naar ori�ntatiepunten (zoals een toren)
@ clusteropdrachten
@ navigatiesysteem."
Computoon