Mijn ruitenwissers blijven over mijn ruit schrapen na schoonmaken van ruit en nieuwe wissers, hoe kan ik dat oplossen?

Ik had al last van schrapende wissers. De oude wissers waren versleten dus ik heb nieuwe gekocht van het merk Bosch.

De ruit was ook behoorlijk vies dus die heb ik goed schoon gemaakt met ruitenspray van carglas en een microvezel doek.

Maar het probleem blijft.

Inmiddels de wissers zelf ook al schoon gemaakt. Maar ook dat heeft niet geholpen. Wat kan er aan de hand zijn?

De wissers schrapen echt, trekken strepen. Ook als het hard regent. De wisser aan de bijrijderskant is het ergst deze weegt ook de regen niet weg.

Ze zitten wel goed gemonteerd.

8 jaar geleden
in: Auto's
18.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is het schrapende geluid inherent aan een schone vetvrije ruit en wisser. Mede door het gebruik van ruitensproeiervloeistof wordt e.e.a. in stand gehouden.
Ben benieuwd of de aardappelmethode van @fremar helpt en hoor het graag.

Antwoorden (1)

Voordat u begint met de ruitenwisser schoon te maken moet u eerst altijd uw autoruit goed reinigen. Hiervoor neemt u een emmer met warm water met een beetje afwasmiddel erin. Na spoelen met schoon warm water. Wrijf de autoruit droog met een katoenen doek.
Na het schoonmaken van de ruit neemt u een schone aardappel en snij deze doormidden. U gebruikt maar één helft van de aardappel. Met de opengesneden aardappelzijde wrijft u vervolgens met een draaiende beweging uw complete autoruit in. Nu zijn de ruitenwissers aan de beurt. Wrijf het ruitenwisserblad een paar keer in de lengte richting met de opengesneden aardappelzijde heen en weer. Herhaal dit bij het ander ruitenwisserblad. Met een zachte droge katoenen doek vervolgens uw autoruit en ruitenwisser droog en schoon wrijven. Gedurende de volgende autoreis zult u bij regen zal geen storend, piepend geluid van uw ruitenwissers meer horen.
fremar
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Waarom 2 minnen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap die minnen ook niet maar ga ook niet plussen.
Met het afwasmiddel wat wordt voorgesteld haal je nl. wel de beschermende waslaag van de lak als je een beetje morst of een grove motoriek hebt. Maar hetzelfde geldt ook voor ruitenwisservloeistof.