als de apk keuring verlopen is, is de auto dan nog wel verzekerd??

stel dat je schade maakt en de apk is bv 2 maanden verlopen, is de auto dan nog wel verzekerd, ofwel..keert de verzekering uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

de auto is dan normaal verzekerd.
de wet die een verzekering verplicht stelt (de WAM) benoemt het ontbreken van een APK keuring niet als een toegestane uitsluiting.
de verzekeraar kan het hebben van een geldig apk certificaat wel als een eigen voorwaarde stellen. ze kunnen dan een vergoeding aan een gedupeerde niet weigeren, maar ze kunnen de vergoeding die ze verplicht waren te betalen, later wel verhalen op de veroorzaker (de bestuurder dus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang jij betaalt zou je denken dat je verzekerd bent, maar pas op.. De kleine lettertjes lezen veel mensen niet.
Ik ben werkzaam in een autoschade en herstel bedrijf en er komen regelmatig auto's bij ons binnen die niet gekeurd zijn. De verzekering keert namelijk niets uit na een ongeval als blijkt dat de auto ten tijde van het ongeval niet APK is goed gekeurd. Momenteel staat er bij ons ook een mooie Audi binnen het bedrijf, de eigenaar is van mening dat deze gemaakt moet worden, de verzekering heeft schriftelijk laten weten dat er niets wordt betaald door hun of de tegenpartij. De enige optie voor de eigenaar is dat hij alles zelf zal moeten betalen.

Dus hou in gedachten dat je auto ten tijde van het ongeval apk goed gekeurd moet zijn, anders kom je flink in de financiële problemen.

Succes.

mvg, Nick