waarom mogen mensen in amerika vanaf hun 16e auto rijden?

En in nederland vanaf je 18e??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, dat vraagt mijn dochter zich ook al af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Past opmerkingen:
- niet in alle staten kan je vanaf 16. Jaar het rijbewijs halen. In sommige is het 18.
- De VS kent geen ID kaart. Rijbewijs wordt net als in NL herkend als ID.
- ook al hebben ze op 16 een rijbewijs, ze zijn wel aan strenge regels verbonden. Na 22u mogen ze niet rijden, ze mogen geen personen vervoeren, etc ... Hierdoor is het zo dat slechts 40% zijn rijbewijs haalt voor 18 jaar.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk omdat in Amerika de afstanden vele malen groter zijn dan in Nederland en daarmee de wegen ook een stuk rustiger. Zeker op het platteland zijn de afstanden dusdanig dat men vaak een minimaal een uur moet rijden voor het eerste winkelcentrum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het in nederland veel drukker is en het is in amerika veel strenger geregeld met het verkeer, met name de boetes bedoel ik. En ze rijden daar ook met meer respect voor een andere weggebruiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat in de VS iedereen automaat rijdt en dat een stuk makkelijker aan te leren is dan geschakeld rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel de wetgeving aldaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wetgeving is zo geregeld dat het in bepaalde staten kan vanaf 16 jaar, wel aan strenge regels geboden