Volgens mijn vader als ik een goedkope boot op marktplaats wil kopen (tussen de 0 en de 200 € ) is dit allemaal ''oplichterij'' klopt dit ?

en dit geld ook als ik een Buitenboordmotor wil kopen van tussen de 0 en 200 € Klopt dit dan ? en als het dus wel kan hoe kan ik hem dit uitleggen dat het wel kan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is ook vaak te mooi om waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf n keer n boot verkocht voor 300 euro en er was niets mis mee (via Marktplaats). Wel goed opletten natuurlijk. Belangrijk is bijv. of de spiegel van de boot stevig genoeg is om een buitenboordmotor aan te hangen.

Het beste antwoord

Toch jammer dat er meteen van oplichting wordt uitgegaan. Veel mensen kopen in een opwelling een bootje maar vergeten dat er ook nog iets als onderhoud bestaat. Vaak na 1 of twee jaar heeft men er geen zin meer in en zet het bootje in het beste geval weer te koop. Vaak zie je de betreffende bootjes langs de kant langzaam vollopen met soms het motortje er nog aan. En marktplaats is nu eenmaal de grootste online verkoopplaats waar ongetwijfeld ook veel malafide personen tussen zitten maar ook eerlijke mensen zoals jij en ik.

Een bootje rond de 200 euro is prima mogelijk maar verwacht dan niet de mooiste uit de straat (sloot). Met een beetje werk zijn veel bootjes echt wel weer mooi te maken. Echter moet je door het vuil heen kunnen kijken en er wat tijd in willen steken. Ook een beetje verstand hebben van het type boot en waar je op moet letten is handig. In een opwelling zijn al veel bootje gekocht waar men later spijt van had.

Voor motoren geldt eigenlijk een beetje hetzelfde. Als je verstand van buitenboordmotoren hebt kun je voor een leuke prijs een tweedehands motortje kopen, ook onder de 200 euro. Verwacht ook dan weer niet een mooie Yamaha 4 takt uit 2008 maar een wat oudere 2-taktje uit de jaren 80-90 is goed mogelijk. Neem iemand mee met verstand van zaken en die weet hoe een buitenboordmotor werkt en in elkaar steekt.

Als een buitenboordmotor met een paar trekjes start, niet te zwaar rookt, geen vreemde bijgeluiden maakt en het schakelen naar voor/neutraal/achteruit goed werkt, ook de schroef onbeschadigd is dan heb je de meeste dingen al in de peiling. Als hij dan ook regelmatig stationair draait en goed oppakt als je gas geeft heb je een prima motor. Ik heb juist een oude 2-takt uit 1982 gerepareerd voor een klant. Oud maar prima motortje. Waarde ongeveer 150-250 euro. buitenboordmotoren zijn uiterst robuust, met een beetje onderhoud gaan ze echt heel lang mee.

Veel succes met je speurtocht en laat je leiden door je verstand als je wat wilt kopen. Is je gevoel niet goed dan is dat ook meestal waar. Er staat echt veel te koop dus kijk dan rustig verder tot je iets fatsoenlijks tegen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Goedkoop is duurkoop dus als een boot een te mooie prijs heeft zal er wel ergens een addertje onder het gras zitten (een boot die lekt, een motor die zijn einde nabij is). En op marktplaats is het sowieso goed opletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dingen kopen zonder dat je het goed bekeken en /of getest hebt. Misschien kun je je vader vragen mee te gaan om de kwaliteit te beoordelen
12 jaar geleden
Het kan wel, maar dan stelt de motor natuurlijk weinig voor. zo kan je ook een Iphone voor 100 euro kopen, geen oplichterij, maar je krijgt waarvoor je betaald (bekrast scherm, scheuren ect). je kan het daarmee vergelijken. Je krijgt je motor wel, maar of hij goed is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben hier wel eens ingetrapt, eerst kijken,laten keuren, nooit eerst geld sturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Zeker niet. De schakels bv die voor 200E op de site staan zijn weliswaar oud, maar met een aantal uren werk weer prima om mee te zeilen. Let even op of de romp heel is, en vraag desnoods schriftelijke garantie dat dit zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vader heeft zeker gelijk ik heb ook een goekope boot geprobeert te kopen voor 250 maar deze was zo slecht, heb nu gewacht en 1500 neergetelt en ben er heel blij mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad wel heel goedkoop maar soms willen mensen ook snel van spullen af dus bieden ze het goedkoop aan ikzelf heb ook een mooi bootje op marktplaats waar ik vanaf wil en kost ook maar 500 en is verder goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een boot van 200 euro kan wel, maar daar zit altijd wel een addertje onder het gras, meestal veel opknappen, en dan word het weer duur.
oplichterij wil ik het niet noemen, alle waar naar z,n geld.