Welke is de enige echte originele duckt tape en waar koop ik die?

De echte duct-tape is waterdicht en laat geen lijmresten na bij verwijderen. Ik zoek het voor het dekzeil van ons bootje. Dus het moet ook tegen vorst en warmte kunnen, Ik heb al wat merken andere tape gevonden, maar mijn vraag blijft, ...welke is de enige echte die ooit door Johnson & Johnson uitgevonden is in de II wereldoorlog,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten
8.4K
Reddie
9 jaar geleden
Wat in WOII uitgevonden is, is zeker al zwaar verouderd. We zijn inmiddels bijna 70 jaar verder. En in die 70 jaar is de chemie ongelofelijk veel veranderd en gevorderd.

Antwoorden (3)

Dan moet je nichiban tape hebben, dit word ook door podiumbouwers gebruikt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik weet niet of het de orginele uitvinder is, maar deze tape heeft alle gunstige eigenschappen, en is zowel horizontaal als vertikaal op maat te scheuren, en is toch sterk.
Buiten podium bouwers word dit ook door licht en geluid techniek gebruikt. Om kabels af te plakken.......en die willen echt geen lijm of tape resten op een vloer achterlaten op een evenement waar ze te gast zijn in een vreemd pand.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow. Tuuttuut, jij bent snel. :-D
Bedankt. Die heb ik inderdaad al op mn lijstje van namen staan. Ook al omdat die ook in blauw te krijgen is. Houdt die ook bij strengere vorst? Dat staat er op die site niet bij. http://pro-store.nl/product-categorie/tape/
Maar door al dat gegoogle ben ik intussen nieuwsgierig geworden naar de enige echte, welke dat nou precies is. Ikke aagje ;-)
Frimu2
9 jaar geleden
Ja, deze vraag kon ik uit ervaring putten, de niet alledaagse naam weet ik dus uit mijn hoofd..
Ik weet niet zeker of hij ook bij strenge vorst houd, maar het zou me niets verbazen, hij krimpt in ieder geval niet bij erg zonnige temperaturen.
Frimu2
9 jaar geleden
Deze vraag kon ik uit ervaring putten, de niet alledaagse naam weet ik dus uit mijn hoofd.
Ik weet niet zeker of het ook tegen sterke vorst kan, maar het zou me niets verbazen ( ik zou het maandag voor je in een vriezer kunnen testen.) het kan in ieder geval goed tegen zonnige temperaturen, zonder te krimpen
Frimu2
9 jaar geleden
Ik dacht dat de 1 e reactie niet geplaatst was.... Ahummm
De orginele is volgens mij Duck Tape. Deze zal er ooit mee begonnen zijn en de rest heeft het koosnaampje wellicht overgenomen.
Dit wil niet per definitie zeggen dat ze ook het beste (recept :-) hebben. Het merk Duck tape is volgens mijn bronnen niet goed bij Nederlandse aanbieders te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de lange duur droogt de lijmlaag van Nichiban uit en laat ook lijmresten na. De waterbestendigheid laat te wensen over. Ik heb in mijn werk als theatertechnicus vele rollen weggeplakt, ideaal voor korte duur, minder geschikt om maandenlang te laten zitten....
Tesa heeft de originele, deze is makkelijk af te scheuren. Of hij geen lijmresten nalaat, dat betwijfel ik. Ik denk dat je deze bedoeld en niet de originele:
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/tape-lijm/duct-tape-verpakkingstape/tesa-duct-tape-extra-power-extreme-outdoor-20m-x-48mm/5235362
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De originele DuckTape® is alleen te koop bij de Hubo.
Andere winkels verkopen ducttape en dat scheurt scheef af maar is wel vaak goedkoper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frimu2
9 jaar geleden
http://www.hubo.nl/search/node/Duck%20tape Ik kan geen bron vinden ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ook niet. Ik wist niet eens dat de Hubo nog bestond. :-)
Ik zal er eens op googelen. NA het weekend. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dichtstbijzijnde Hubovestiging misschien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duct tape zoekt wellicht makkelijker. Maar is de Hubo niet weg ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De laatste keer dat ik keek, was hij er gewoon nog.
Frimu2
9 jaar geleden
Duct tape , is een verbastering van Duck Tape ,en derhalve niet orgineel