Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet mijn Jabsco drinkwaterpomp op de boot het niet meer?

Van de een op de andere dag werkt mijn drinkwaterpomp niet meer. Het is een Jabsco par-max 2.9. We hebben de zekering nagekeken, bedrading nagelopen, watertank tot de nok gevuld en een paar serieuze tikken op de pomp gegeven. We hebben een Welcraft 2600 Martinique. In het toilet zit een knop waarmee je de waterpomp aan- en uitschakelt. Als je de knop naar boven klikt schakel je de 'vermaler' in van de vuilwatertank, deze werkt wel. Als je de knop naar beneden klikt behoort nu de waterpomp aan te slaan maar sinds kort gebeurt er nu dus niets (de knop in de middenstand is neutraal/beiden uit). Iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De schakelaar zou defect kunnen zijn.

Ik zou een stekker op de kabel van de pomp monteren, en de pomp daarmee op een andere voeding aan sluiten.
Dan merk meteen je of de pomp echt defect is.

Daarna controleren of de waaier van de pomp ronddraait en niet geblokkeerd door een voorwerp.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding