Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hadden de oudere marifoons een hoorn?

Mij valt op dat de oudere marifoons een hoorn hadden, net zoals een oude telefoon. De nieuwere lijken dit niet te hebben. Was het vroeger met een speciaal doel dat ze ene hoorn hadden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat oudere marifoons een hoorn hadden was vooral handig, zo kun je praten en luisteren met één hand, terwijl je met de andere hand stuurt. Tegenwoordig gaat de spraak met een losse hand-mic, en hoor je wat gezegd wordt over de (interne)speakers. Bij chaos is dat een beetje vervelend, heb ooit de coast guard zo moeten oproepen en ik kan je zeggen dat je er weinig van verstaat als iedereen om je heen om hulp loopt te schreeuwen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel van de oude marifoons hadden / hebben een hoorn en nog een aparte speaker. De aparte speaker moet uiteraard wel aanwezig zijn om zelf geen oproepen te missen. Ja het nut van de hoorn zie ik nu wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding