Hoe kun je het makkelijkste de groenaanslag (alg) van je boot verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Boten
20.6K

Het beste antwoord

Hogedrukspuit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat klusje valt erg mee, gooi er eerst een emmer water over heen , of spuit hem nat, dan gaan de algen vast weken, neem nu een stevige borstel en je zal zien dat het er heel makkelijk af gaat, wel direct even naspoelen, anders gaat het vuil weer aan je boot vast opdrogen.
Met een hogedrukspuit gaat ook, maar als de boot dan droog is, zal je zien, dat er nog heel wat plekjes algen op zitten.

Toegevoegd na 17 seconden:
Eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is voor alg en aanslag!
Let even op de prijs !!!????, en je maakt er liters mee!

Metax Oxalsäuredihydrat ab 7,69 EUR
incl. 19 % UST exkl. Versandkosten
15,38 EUR pro 1 kg

Artikeldatenblatt drucken
Lieferzeit: 3-4 Tage

kristaline Oxalsäure zum Entfernen von Flugrost, Algen, Verfärbungen von Holz.

Einfach ein etwa 5 bis 10% Lösung in Wasser ansetzen, aufsprühen und warten. Rostflecken auf Holz, Kunstleder, Kunststoffen werden selbsttätig entfernt.

Sie haben ein Boot und ärgern sich über den gelben "Bart". Kein Problem, Oxalsäurelösung mit der Sprühflasche aufsprühen, der Bart ist weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met schoonmaakazijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een warm soda-sopje met een borstel...en klaar is Klaas.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met perades, een sterk geconcentreerde azijn.
Even er op doen en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de boot op zn kop leggen en een harde sgeet laten en dan pinasaclodiepas roepen en dan met een doekje erover gaan en he tis zo schoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het gewoon met lauw water en een goede borstel.
Ziet er weer als nieuw uit. Beetje werk maar wel eer van je werk
Als het in d ekleur is gaan zitten kan je in een watersport winkel daar een speciale reiniger voor kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zag op tv dat grote schepen speciale verf hadden waar niets op kon groeien. Misschien is dit makkelijk voor de toekomst.
Er is altijd wel een vriend van een vriend die dat leveren kan.
Las gisteren nog dat er een groot schip was vastgelopen op een rif en daar die verf had achtergelaten. Daar werden ze niet vrolijk van, aangezien er niets meer kan groeien door die meuk. Voor nu ben ik ook voor de hoge druk.