Mag je ook met een fietshelm op de brommer?

Als ik zie hoe hard ze rijden bij de Tour de France, kan je er toch vanuit gaan dat dergelijke fietshelmen een goede bescherming bieden. Of is deze toch veel minder dan een brommer helm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een racefiets is het dragen van een helm niet verplicht, maar wel aan te bevelen.
Bij de tour zal wellicht in de regelementen staan dat het daar voor deelnemers verplicht is.
Dat men daar geen bromfietshelm gebruikt is logisch: dat zou veel te warm worden en ook teveel luchtweerstand opleveren.
Een wielerhelm heeft voldoende ventilatie sleuven om oververhitting van het hoofd te voorkomen.
Op de bromfiets is een goedgekeurde helm verplicht, op een snorfiets mag men dragen wat men wil.

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Een helm moet goedgekeurd zijn voor het gebruik op een bromfiets. Een goedgekeurde helm kun je herkennen aan het E4 keurmerk. Helmen met het zogeheten TUV-keuring (Duitsland) voldoen aan nog strengere eisen. Fietshelmen voldoen niet aan dit keurmerk en mogen niet worden gebruikt. Je kan natuurlijk wel een wielrennershelm gebruiken op een snorfiets.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dit mag zeker! ik ken genoeg mensen die dit dagelijks doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je graag een bekeuring wilt krijgen moet je dat doen. Het mag dus niet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
je krijgt niet alleen een bekeuring, maar het is ook zeer onveilig.