Vanaf wanneer krijg je vrijstelling van bromfiets examen welke leeftijd is dat?

Ik heb vernomen dat je van voor 1980 moet zijn, dan krijg je vrijstelling.
Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41.9K

Antwoorden (4)

Nooit tenzij je het rijbewijs al hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zoon is 29 april 1996 16 geworden en hij had net geluk. I juni was de datum destijds. Dus als je op 1 juni 1996 nog geen 16 was moest je het papiertje wel halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet meer dan had je dat voor 1 oktober 2006 moeten doen,nu moet een ieder een examen afleggen tenzij je een rijbewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet meer zo,
maar het is wel duidelijk hoe dat idee is ontstaan.

Toen in 1996 het bromfietscertificaat werd ingevoerd, kon iedereen die voor 1 juni1980 geboren was zonder examen te doen een certificaat aanvragen, alleen mensen die later waren geboren moesten een examen afleggen.

In oktober 2006 werd dit certificaat vervangen door het rijbewijs AM, en werden er geen nieuwe certificaten uitgegeven, iedereen die reeds een certificaat had kon deze tot oktober 2009 inwisselen voor een rijbewijs AM.