Mag een snorfiets op een fietspad rijden?

Er is een verschil tussen een snor en brom fietsen. Maar er zijn geen aparte borden voor snor fietsen. Zijn snorfietsen gelijk aan gietend of aan brommers? Ik weet het niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Ja, snorfietsen mogen op het fietspad. Al wil de gemeente amsterdam nu wel testen gaan doen om snorfietsen van het fietspad te weren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gemeente Amsterdam kan wel willen maar er dient eerst een wetswijziging plaats te vinden.
Met een snorfiets dient u de regels van een fiets te volgen, u dient dus binnen de bebouwde kom op het fietspad te rijden, het verschil tussen de snelheid van een snorfiets en het overige gemotoriseerd verkeer is te groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een snor fiets behoort tot de categorie van fietsen daarom is het mogelijk om met je snor fiets op het fiets pad te rijden. het verschil in snelheid met snor fiets en brommer is dus danig groot dat je wel met je snor fiets op het fiets pad mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb een verbodsbord rode rand met een fiets er in. Hier mag je niet met de fiets in. Volgens jullie theorie dus ook niet met een snorfiets. Maar je hebt ook een bord met rode rand waar een brommer in staat. Hier mag geen brommer maar ook geen snorfiets in vlg de omschrijving. Dus een snorfiets is niet gelijk aan een fiets. Of zie ik het verkeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubbel antwoord.
Ik zie overal staan dat snorfietsen op het fietspad mogen...maar volgens mij is het zelfs zo dat snorfietsen op het fietspad MOETEN.

Met een snorfiets mag je overal rijden waar een fiets mag rijden.

Maar daar waar een fiets niet op de rijbaan mag, mag een snorfiets het ook niet, en MOET je dus gebruik maken van het fietspad.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk dan is naar mijn antwoord: MET EEN SNORFIETS DIENT U DE REGELS VAN EEN FIETS TE VOLGEN Lijkt me duidelijk dat als een fiets op een fietspad moet de snorfiets het ook moet. Dubbel antwoord dus.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, mijn excuus.
Is er geen opleiding voor deze bewijzen?

Per 1 oktober 2006 is het huidige bromfietscertificaat vervangen door een bromfietsrijbewijs.
Zoals de personenauto op het rijbewijs categorie B heet, zo gaan bromfiets, snorfiets en brommobiel categorie AM heten. Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie- examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wist het ook niet maar heb het me ook nooit afgevraagd .