Waarom valt mijn Puch Maxi weg als ik gas geef?

Als ik mijn Puch Maxi vol heb met benzine doet hij het prima. Maar wanneer de benzine op de helft is en de tank eigenlijk nog vol genoeg zit, gaat hij raar doen.
Als ik volgas geef, valt hij langzaam weg en dan weer uit.
Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Er kan een knik in je benzineleiding zitten,of het zeefje wat tussen de aan sluiting van de benzine slang en carburateur zit is verstopt door vuil.Als je tank vol zit staat er meer druk op de benzine vandaar de problemen..suc6

Toegevoegd na 4 minuten:
PS Aan de benzine kraan zit ook een zeef die kan ook vol vuil zitten,als je tank bijna leeg is leg je puch dan op z'n zij met de kraan omhoog ff kijken of er geen benzine uit de afsluitdop stroomt dan kun je de kraan losdraaien en schoon blazen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey
Superbedankt voor de tips ga het morgen proberen want kheb heel de dag denk totaal 3a4 uur gereden over heeld e dag verdeeld, mr ik ging net weer een rondje rijden, alleen toen smoorde die opeens toen ik gas gaf, mr hij loopt wel stationair. Ik had voor het avond eten de benzinetank helemaal gevuld, ik weet niet of dat het probleem was?
Toen heb ik em laten ontluchten, dus ga morgen proberen of het werkt.