Een gel accu is een jaar niet gebruikt wat betekent dat voor de kwaliteit?

Goedemiddag beste users,

In mijn scooter zit een 12 v gel accu die een jaar lang niet is gebruikt.
Nu heb ik problemen met de accu waardoor er niet altijd meer genoeg stroom in zit om de scooter te starten via de elektrische start van de scooter.
Soms zit er na een lading genoeg stroom in maar na een nacht lijkt het wel als de accu voor een gedeelte is ontladen.
Hebben deze problemen te maken met dat de accu een jaar lang niet is gebruikt of zijn ze van andere aard?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit soort accu's veroudert heel snel als ze helemaal ontladen worden. Een jaar niet gebruiken resulteert al snel in een dode accu. Misschien doet hij het nog even, kort, maar er echt mee rijden zou ik niet meer aandurven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij rijdt nog wel maar als de scooter eenmaal 2 a 3 keer is gestart zit er niet meer genoeg stroom in om een nog een keer te starten en moet ik hem weer opladen.
Ik probeer al extra grote rondjes te maken zonder resultaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt ook niet meer goed ; er moet gewoon een nieuwe accu in.

Antwoorden (1)

Een gelaccu gaat jaren mee mits je hem geladen houdt. Maar blijkbaar heb je dat niet gedaan, die accu is om zeep.