Moet je wettelijke bepalingen uit je hoofd kennen voor bromfiets-theorieexamen?

Moet dit.
Zo ja, letterlijk of niet zo. En worden er open vragen over gesteld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Erna55
8 jaar geleden
Hier kun je gratis een examen oefenen. Dan zie je ook wat voor soort vragen er zijn.
http://www.toetsjekennis.nl/GRATIS-CBR-Bromfiets-proefexamen

Het beste antwoord

Nee, je hoeft geen letterlijke wettelijke bepalingen uit je hoofd te kennen voor het bromfiets theorie-examen (of auto theorie).

Wat je wel moet weten is hoe je (in theorie) moet handelen in de in het examen omschreven verkeerssituaties waarbij verkeersregels- en tekens (borden, wegaanduidingen enz.) en mede weggebruikers (voetganger, auto, tram, ambulance, brandweer, rouwstoet enz.) een rol spelen.

Belangrijk is dat je de essentie van de verkeerswetgeving door hebt en begrijpt. Dus simpel gezegd, rood stoplicht betekent.....? , voor een voetganger op het zebrapad ga je ....... ?, bij linksaf slaan moet je....... ? , op een fietspad mag je ......? rijden, de tram heeft ...... ? voorrang, enz. *

*) juiste antwoorden:
Gas geven en doorrijden
Vooral niet stoppen
Je ogen dicht doen en gaaaaannnn....
Heel hard rijden
Voor jou nooit

:) :) :)