Waarom valt mijn scooter uit?

Ik heb een Viva city snor scooter en deze is net helemaal na gekeken (nieuwe caburateur, vsnaar etc) Maar nu rijd ik er net mee weg en valt hij onder het rijden ineens heel langzaam uit. Als ik hem weer aan doe rijdt hij al zonder dat ik gas geef en bij een stoplicht moet ik hem echt tegen houden. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (ik heb er weinig verstand van)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Kijk even naar je bougie. (ALS HIJ KOUD IS) anders brand je je handen. Het kan zij dat er een stukje koolstof tussen zit. Dat kan je er vaak gemakkelijk uit duwen. Of even met een staalborsteltje doen. Ik heb dat ook gehad na onderhoudsbeurt bij een nieuwe bougie. Je hebt daarvoor wel een bougiesleutel nodig.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
En zorg dat de motor niet loopt, anders krijg je een opdonder.
De bougie hoort eruit te zien als op het plaatje. Als hij wat bruin gekleurd is, is dat niet erg. Maar er mag geen dikke aanslag op zitten en al helemaal niets tussen het puntje en het haakje, die ruimte moet vrij zijn. http://www.prontoscooter.nl/shop/motoronderdelen/bougie-er8eh-n-china4t-univ4t-ngk/

Antwoorden (1)

Luchtfilter is er niet goed op gemonteerd. Draai bout (M10) los en druk luchtfilter goed over de carb heen, gewoon een beetje pielen. Als de scoot goed rijdt dan pas die bout weer aandraaien.

Dat de scoot bij het verkeerslicht rijdt zonder gas te geven heeft te maken met de stationairschroef. Het luchtfilter zit over die schroef maar er is een uitsparing gemaakt zodat je er met een schroevendraaier bijkan. Zet je scoot op de bok en start: het achterwiel gaat nu draaien. Draai nu die stationschroef naar links net zo ver dat het achterwiel niet meer draait.

Dit zijn dingen die de scooterboer had moeten doen bij de vervanging van de carb.

Succes!