Is een schakelbrommer veel onderhoud tenopzichte van een automatische brommer?

En wat is dan het onderhoud van een schakelbrommer? En hoe veel tijd en geld gaat er in zitten om hem echt goed te onderhouden?

Alvast bedankt!

Gr. Brommertje

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is om het even . Schakel je netjes en zonder slippende koppeling is de schakel brommer iets in het voordeel wel vaak ( mogelijk) olie in het bakje . De automaat gaat eigenlijk de eerste jaren nooit kapot maar kapot is het wel een complexer geheel vaak . De schakel brommer is geschikt Vd echt sportieve rijder ( en daar gaat het dus kapot ) of voor de trial of off-road rijder ( de schakel brommer wordt dan wel zwaarder belast ) . Zo niet ga lekker automaat rijden .

Antwoorden (1)

Een automatische brommer heeft extra onderdelen om het schakelen te verzorgen, ten opzichte van een schakelbrommer.
Een automatische brommer vergt dus méér onderhoud.
Overigens is er zelden onderhoud nodig aan het schakelmechanisme.